ما همیشه در حال دنبال کردن چیزی هستیم. اعم از تبلیغ ، اتومبیل جدید یا خودروی مهم دیگر. این منجر به این باور می شود که ، "وقتی اتفاق بیفتد ، بالاخره خوشحال خواهم شد."

در حالی که این وقایع مهم در ابتدا ما را خوشحال می کند ، تحقیقات نشان می دهد این شادی ادامه دار نیست. مطالعه ای از دانشگاه نورث وسترن، میزان شادی افراد عادی را در برابر کسانی که سال قبل جوایز زیادی را به قید قرعه برده بودند اندازه گیری کرد. محققان با کشف اینکه رتبه بندی شادی هر دو گروه عملاً یکسان است ، متعجب شدند.

تصور اشتباه مبنی بر اینکه وقایع مهم زندگی خوشبختی و غم و اندوه شما را تعیین می کنند به حدی رایج است که روان شناسان به آن اصطلاحاَ می‌گویند: تعصب در برابر تأثیر. واقعیت این است که شادی مبتنی بر رویداد، زودگذر است.

 

خوشبختی مصنوعی است - خودتان آن را ایجاد میکنید،یانمیکنید. خوشبختی دائمی از طریق عادت های شما بدست می آید. افراد بسیار خوشبخت عاداتی دارند که شادی آنها را روز به روز حفظ می کند.

عادت های آنها را امتحان کنید ، و ببینید چه کاری برای شما انجام می دهند:

 

1. آنها برای درک لذتهای کوچک زندگی سرعت خود را کم میکنند.

             ذاتاً ، ما درگیر روتین می‌شویم. بعضاَ ، چیز بدی نیست. زیرا باعث صرفه جویی در نیروی ارزشمند مغز و ایجاد راحتی می شود. با این حال ، گاهی اوقات چنان درگیر کارهای روزمره خود می شوید که قادر به درک چیزهای کوچک زندگی نیستید. افراد خوشحال می دانند که چقدر مهم است که طعم وعده غذایی خود را بچشند ، از گفتگوی شگفت انگیزی که اخیراً انجام داده اند لذت ببرند یا حتی فقط با یک قدم زدن بیرون بتوانند نفس عمیق بکشند.

 

2. آنها ورزش می کنند.

             حرکت دادن بدن به مدت 10 دقیقه باعث آزاد شدن GABA ، انتقال دهنده عصبی می شود که باعث احساس آرامش مغز شما می‌شود و شما را قادر به کنترل انگیزه‌های خود می کند. افراد شاد ورزش منظم را برنامه ریزی می کنند و آن را دنبال می کنند زیرا می دانند که سود زیادی برای روحیه آنها دارد.

 

3. آنها برای افراد دیگر پول خرج می کنند.

            تحقیقات نشان می دهد که خرج کردن پول برای افراد دیگر شما را بسیار خرسندتر از هزینه کردن برای خود می کند. این امر به ویژه در مورد موضوعات کوچکی صدق می‌کند که در جهت تلاش کردن باشد،مانند اینکه برای دوست خود بخواهید کتابی بخرید که می دانید دوستش دارد.

  

4- آنها خود را با افراد مناسب احاطه می کنند.

          خوشبختی از طریق مردم گسترش می یابد. احاطه خود با افراد شاد باعث ایجاد اعتماد به نفس ، تحریک خلاقیت می‌شود و این بسیار جالب است. پیوستن به افراد منفی نتیجه عکس دارد. آنها می خواهند مردم به جمع فلاکت بارشان بپیوندند تا بتوانند احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. به این روش فکر کنید: اگر کسی سیگار می‌کشید ، تمام بعدازظهر را آن جا می نشینید تا دود سیگار دست دوم  آنها را استنشاق کنید؟ شما خودتان را دور می‌کنید و باید همین کار را با افراد منفی انجام دهید .

 

 

5- آنها مثبت می مانند.

             اتفاقات بد برای همه از جمله افراد خوشحال رخ می دهد. افراد خوشحال به جای شکایت از چگونگی وقوع و یا پیش آمدن اوضاع ، به همه چیزهایی که سپاسگزارند ، تأمل می کنند. سپس آنها بهترین راه حل موجود برای حل مشکل را پیدا می کنند ، آن را حل می کنند و ادامه می دهند. هیچ چیزی مانند بدبینی به ناراحتی دامن نمی زند. مشکل نگرش بدبینانه ، جدا از آسیب هایی که به روحیه شما وارد می کند ، این است که تبدیل به یک پیشگویی تمام عیار می شوید: اگر انتظار چیزهای بدی دارید ، احتمالاً اتفاقات منفی را تجربه خواهید کرد. افکار بدبینانه آنقدر سخت است که شما نمی‌دانید چقدر غیر منطقی هستند. خود را مجبور کنید که به واقعیت ها نگاه کنید ، خواهید دید که اوضاع تقریباً آنطور که به نظر می رسد بد نیست.

 

 

 

6. آنها به اندازه کافی می خوابند.

          در طول سال‌ها در مورد  این یکی تا حد بسیار زیادی تجربه دارم و می‌توانم به اندازه کافی درباره اهمیت خواب برای بهبود وضعیت , تمرکز و کنترل بر خود برای شما بگویم . هنگام خواب ، مغز شما به معنای واقعی کلمه دوباره شارژ می شود و پروتئین های سمی که در طول روز به عنوان محصولات جانبی فعالیت عصبی تجمع کرده‌اند را از بین می برد. این امر به شما اطمینان می‌دهد که هشیار و با ذهن باز  هستید . انرژی , توجه و حافظه شما زمانی کاهش می‌یابد که خواب با کیفیت کافی نداشته باشید. کمبود خواب همچنین سطح هورمون استرس را به خودی خود ، حتی بدون وجود استرس ، افزایش می دهد. افراد خوشحال، خواب را در اولویت قرار می دهند ، زیرا باعث می شود احساس خوبی داشته باشند و آنها می دانند که چه احساس بدی است وقتی خواب خوبی ندارند.

 

 

7. آنها گفتگوی عمیقی دارند.

         افراد خوشبخت می دانند که خوشبختی و ذات در کنار هم قرار دارند. آنها از شایعات ، گفتگوهای کوچک و قضاوت درباره دیگران پرهیز می کنند. در عوض آنها بر تعاملات معنی دار تمرکز می کنند. آنها خود را با افراد دیگر در سطح عمیق تری مشغول می کنند ، زیرا می دانند که انجام چنین کاری احساس خوبی دارد ، ارتباط عاطفی ایجاد می کنند و همیشه علاقمنند تا از این راه چیزهایی تازه بیاموزند.

 

 

8- آنها به دیگران کمک می کنند.

           وقت گذاشتن برای کمک به مردم نه تنها آنها را خوشحال می کند ، بلکه باعث خوشحالی شما نیز می شود. کمک به دیگران باعث افزایش اکسی توسین ، سروتونین و دوپامین می شود که همگی احساسات خوبی ایجاد می کنند. در یک مطالعه هاروارد ، کارکنانی که به دیگران کمک می کردند 10 برابر بیشتر در محل کار متمرکز بودند و 40٪ بیشتر شانس ارتقا داشتند. همان مطالعه نشان داد افرادی که به طور مداوم حمایت اجتماعی را تاُمین می‌کنند ، بیشترین شادی را در زمان استرس زیاد دارند. تا زمانی که میدانید بیش از حد مغرور نیستید ، مطمئناً کمک به دیگران تأثیر مثبتی در روحیه شما خواهد داشت.

 

 

9. آنها برای خوشحال بودن تلاش می‌کنند.

         هیچ کس هر روز احساس خوشبختی از خواب بیدار نمی شود و افراد فوق العاده خوشبخت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها فقط سخت تر از بقیه کار می کنند. آن‌ها می‌دانند چقدر ساده می‌توان درگیر یک برنامه روتین شد که در آن شما احساسات خود را کنترل نمی‌کنید یا سعی نمی‌کنید شاد و مثبت باشید. افراد شاد به طور مداوم حالات خود را ارزیابی می‌کنند و با شادی و خوشحالی تصمیم‌گیری می‌کنند .

 

 

10- آنها ذهنیت رشد دارند.

            نگرشهای اصلی افراد به دو دسته تقسیم می شود: یک ذهنیت ثابت یا یک ذهنیت رشد. با یک ذهنیت ثابت ، شما اعتقاد دارید که همان که هستید هستید و نمی توانید تغییر دهید. این ذهنیت زمانی مشکل ساز می‌شود که شما را به چالشی کشیده شوید، چون هر چیزی که به نظر برسد بیش از توانایی شما باشد سبب می‌شود که شما احساس ناامیدی و درماندگی کنید.

افراد با ذهنیت رشد معتقدند که با تلاش می توانند پیشرفت کنند. این باعث خوشحالی آنها می شود زیرا در حل مشکلات بهتر عمل می کنند. آنها همچنین از کسانی که ذهنیت ثابت دارند بهتر عمل می کنند زیرا چالش ها را پذیرفته و با آنها به عنوان فرصت هایی برای یادگیری چیزهای جدید رفتار می کنند.

 

 

شماهم به این عادت‌ها عادت کنید. 

             حفظ شادی می تواند سخت باشد ، اما سرمایه گذاری در عادت های مناسب نتیجه خوبی دارد. پذیرش حتی چند عادت از این لیست ، تفاوت زیادی در خلق و خوی شما ایجاد می کند.