آیا احساس می کنید که سلولهای مغزی خود را دقیقه به دقیقه از دست می دهید؟ ریموت تلویزیون را کنار بگذارید و یک سرگرمی جدید را انتخاب کنید! در اینجا پنج سرگرمی خوب برای تیز ماندن آورده شده است.

آیا می دانید مغز با افزایش سن کوچک می شود؟

همانطور که می توانید تصور کنید ، این می تواند منجر به زوال شناختی شود. ناگفته نماند که می تواند حافظه شما را تحت تأثیر قرار دهد!

خوشبختانه ، با این وجود ، مواردی وجود دارد که می توانید برای تیز نگه داشتن ذهن خود انجام دهید. به این موارد فکر کنید - مغز شما مانند یک عضله است. اگر از آن استفاده نکنید ،ضعیف می‌شود!

 

کنجکاو هستید که بیشتر بدانید؟ ما لیستی از برخی سرگرمی های خوب را که باعث تقویت قدرت مغزی شما می شوند ، گردآوری کرده ایم. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چه هستند!

5 سرگرمی خوب که ذهن شما را تیز نگه می دارد

آیا می خواهید مغز خود را در شرایط خوب نگه دارید؟ در اینجا چند سرگرمی آورده شده است که ممکن است بخواهید انتخاب کنید.

1. یک ساز موسیقی را یاد بگیرید

نواختن یک ساز موسیقی از چند جهت به نفع مغز شماست. یک چیز ، یادگیری و تمرکز را افزایش می دهد. نه تنها این ، بلکه باعث بهبود هماهنگی و حافظه شما نیز می شود!
در یک مطالعه مشخص شد که نوازندگان دارای یک بدن بزرگتر پینه بسته (بخشی از مغز هستند که دو نیمکره را به هم متصل می کند) در مقایسه با کسانی که ساز نمی نواختند.

2. درگیر ورزش بدنی شوید

ورزش به همان اندازه که برای بدن شما مهم است، برای مغز شما نیز مهم است. حتی یک ورزش سبک نیز فواید خود را خواهد داشت! در حالت ایده آل ، شما باید 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته را هدف قرار دهید.
برای کسانی که کنجکاو هستند ، ورزش عملکرد سلول را تسهیل می کند ، که مانع از شروع برخی بیماری های تخریب عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون می شود.

 

3. یک زبان جدید یاد بگیرید


یادگیری یک زبان جدید مزایای زیادی برای مغز دارد. زیرا شما را مجبور می کند که به روش دیگری فکر کنید! هرچه بیشتر به زبانی دیگر صحبت کنید ، احتمال بروز مشکلات شناختی کمتر است.
مهم نیست که چه زمانی شروع کنید - صرف نظر از این برای مغز شما مفید خواهد بود. علاوه بر این ، به شما امکان می دهد با افرادی از فرهنگ های مختلف تعامل داشته باشید!

4. مغز خود را ورزش دهید

بازی های فکری برای کسانی که می خواهند ذهن خود را تیز کنند بسیار عالی است. به زبان ساده ، آنها تمرینات ذهنی برای مغز هستند.
بهترین قسمت این است که موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد! به عنوان مثال بازی‌هایی مثل بازی با چوب کبریت و یا سکه‌ها - آنها می توانند یک بازی فکری جالب باشند. حتما می‌دانید صحبت از کدام یک است

5. بازی های ویدیویی را انجام دهید

بازی های ویدئویی چیزی فراتر از یک سرگرمی ساده‌اند. این بازی‌ها میتوانند مزایای شناختی داشته باشند! به عنوان مثال، می‌توانند

حافظه، تفکر استراتژیک و مهارت‌های استدلال فضایی شما را بهبود بخشند. در حقیقت بعضی از بازی های اکشن می‌توانند ماده خاکستری مغز را افزایش دهند- چیزی که با افزایش سن کاهش می یابد.


مغز خود را تیز نگه دارید

به یاد داشته باشید هرگز برای تمرین دادن مغز دیر نیست